Denne siden har begrenset funksjon i din nettleser. Vi anbefaler at du prøver å bytte til Chrome, Safari, Edge eller Firefox.

Fast frakt 79,- Gratis frakt over 800,-

Handlekurv

Din handlekurv er tom

Fortsett handelen

Betingelser

SALGSBETINGELSER

1. Firma
www.lesstrash.no er levert av LessTrash AS, organisasjonsnummer 899642732. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse

2. Priser
Hvert element vist inkluderer mva i norske kroner. I handlevognen ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling.

3.1 Betaling
Betaling skjer med valgt betalingsløsning i kassa. Løsningen er levert av Klarna, Stripe, Vipps og deres partnere. Velger du å betale med faktura, kommer denne fra betalingsinnløser, ikke LessTrash.

3.2 Kortbetaling
Vi aksepterer kortbetaling av Visa, MasterCard og Maestro. Belastning av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

3.3 Vipps
Betaling med VIPPS foregår via mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

3.3.1 Faktura & delbetaling

LessTrash samarbeider med Klarna for å kunne tilby deg som kunde ulike betalingsmåter. Du kan velge mellom faktura, delbetaling, kortbetaling og direktebetaling. For å velge faktura kreves det at man har fylt 18 år. Om du velger å betale med faktura, sender Klarna betalingsinstruksjoner/faktura når varen(e) din(e) sendes fra oss. Fakturaer må betales i løpet av 30 dager. Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betalingsmåter finner du på Klarna.no.

3.3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Klarna kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Klarna kundeservice via klarna.no.

4. Frakt
Alle ordre belastes med frakt, dersom ikke annet er angitt i kassen.

4.1 Leveringsmetoder
Vi sender ut varer alle hverdager via Posten/Klimanøytral Bring Servicepakke eller PostNord. Postgangen tar normalt 1-2 dager.

4.2 Leveranser
Ordre plassert hverdager før kl. 12.00 behandles normalt samme dag. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt kan du kontakte oss via e-post post@lesstrash.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

5. Tilbaketrekking og penger
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Dette gjelder kun dersom varene returneres i originalemballasje og i det vesentlige er uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Du må som kunde betale eventuell returporto.

6. Plikt
Dersom du benytter deg av angreretten vil vi betale tilbake salgssummen så snart som mulig, og senest innen 30 dager fra datoen vi mottar varene. Du som kunde betaler returporto. Vi betaler alt tilbake kostnadene ved å returnere de såkalte erstatningsvarer.

Se også forbrukerrådet eller fjernsalg lov.

7. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen godtar du at lesstrash.no lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten du forventer av oss. lesstrash.no vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg.

8. Kontakt & Support
Kontakt oss for kundestøtte på post@lesstrash.no.

8.1 Bruksanvisninger
Vi gjør oppmerksom på at bruksanvisninger som følger produktene våre i noen tilfeller er på engelsk. Dersom det er behov for bruksanvisninger på norsk, vennligst ta kontakt med oss på post@lesstrash.no.

9. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre slike Logg inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg

10. Mangel ved varen

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

10.1 Force majeure
Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon, zombier eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser og lindre en fest fra det. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, bruk av denne bestemmelsen.

10.2 Endring av kontraktsbetingelser
Etter at kunden har gjort et kjøp har ikke butikken rett til å endre vilkårene i den aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

10.3 Klager

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

10.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol