Rebranding av Concept Zero
Concept Zero lanserte gjenbrukbare alternativer til engangsprodukter for første gang i 2018.
Bedriften har i 2021-2022 gått gjennom en offensiv rebrand sammen med designbyåret Goods Oslo. Sammen med industrielle designere har de designet og utviklet både produkter og emballasje med fokus på drastisk reduksjon av CO2-utslipp, samt en visuell profil som reflekterer deres identitet.
En motvekt til utgått bruk-og-kast mentalitet
"Based in Oslo, we make everyday products designed to be reused or refilled. Repair and reuse what you already own. Don't buy our products unless you need them".
Concept Zero er svært opptatt av et nøye kuratert utvalg av produkter og
materialer, og lanserer kun produkter som har konkrete formål.
B Corp® sertifisert merkevare
Concept Zero er Norges eneste B Corp® sertifiserte merkevare i retailmarkedet.
Ingenting har blitt lagt til tilfeldighetene. Selskapet har stålkontroll på alle produksjonsledd helt ned til råvarenivå, og har høye standarder som ivaretar hensyn til både miljø og mennesker.